A Fendi óramárka: Edoardo és Adele Fendi szerelmgyereke

A Fendi márkát 1925-ben hozta létre egy egy fiatal házaspár, Edoardo és Adele Fendi és elképesztően kitartó munkával nagy márkává avanzsáltak.i.

A kezdettekkor egy táska- és szőrmeboltot nyitottak Rómában, a via del Plebisciton.

A termékek kiváló minősége miatt a kis üzlet híre hamar elterjedt és a Fendi egyenesen presztízsmárkává vált. 1946-ban a házaspár 5 lánya is csatlakozott a családi vállalkozáshoz, akik új ötleteket és energiát hoztak az üzletbe.



Ezt követően jelent meg a köztudatban a divatot és ezen belül a szőrme pozícionálását forradalmasító Karl Lagerfeld, aki 1962-től a Fendi bundák tervezője, kreatív igazgatója lett.

Az első órakollekció Silvia Venturini Fendi nevéhez fűződik, amelyet 1988-ban dobták piacra.

Ez volt a Fendi’s Zucca kollekció, amely egyszerre volt sportos, fényes és vonzó mind a nők mind a férfiak számára. A legmagasabb minőségben készülnek, valamint a svájci ETA óraszerkezet van bennük.

Az ezredfordulón a Fendi márka a LVMH tulajdonába került, napjainkra, pedig az apró családi vállalkozás már egy neves vezér luxusmárkává vált. Világszerte több mint 100 luxusüzlettel rendelkezik és azokon keresztül éves szinten 160 millió eurót meghaladó forgalmat bonyolítanak.



Lagerfeldnek köszönhető a márka dupla F betűs logója is, ami ugyanúgy a luxusdivat, parfüm és kiegészítők, sőt a divatékszerek ismert szimbólumává vált, mint a Gucci dupla G- és a Chanel dupla C-betűi.

1977-től a márkának ruhakollekciója is létezik.

A Fendi egyik legnagyobb sikere, a még 1997-ben megalkotott Fendi Baguette táska, ami nevét a francia kenyérrel való hasonlóságáról kapta.

A több mint 600 változatban kapható táska hamar kultikus tárggyá vált.



OSZD MEG MÁSOKKAL is!