Amikor 1980-ban a bázeli vásáron megjelent az első karóra, amely aranyat kaucsukkal kombinált, senki sem gondolta volna,hogy meddig is jut majd el a Carlo Crocco által megálmodott elképzelés...
Rövid időn belül a milánói fiatalember kreációit uralkodók, sztárok is elkezdték viselni, s bár nem tekint vissza évszázados múltra, a Hublot a minőségi, időtálló elegancia és luxus egyik letéteményese lett a piacon. Már létrejöttekor kuriózumnak számított, s több szempontból tekinthető annak ma is.
A kaucsuk szíj kifejlesztéséhez három évre volt szüksége a családi tulajdonban levő, az Hublot órákat gyártó MDM Geneve cégnek. Ez a pár év kellett ahhoz, hogy a bársonyos tapintású, igen ellenálló szíj évek múltával se repedezzen vagy fakuljon el.
Ez volt az első alkalom, hogy természetes gumiból készüljön egy luxus óra szíja, de aztán a '90-es évek közepétől más gyártóknál is felbukkant ez a megoldás, mint a sportos elegancia szimbóluma.
A kaucsuk az Hublot-nál különös jelentőséget kap, mint a márka egyik szimbóluma, ugyanis a modelljei egytől egyig ilyen anyagú szijjal kaphatóak, sőt az utóbbi időben némely modell tokját is bevonták vele.
A szokatlan újítással az olasz Crocco sokat kockáztatott, de pár éven belül a vezető óramárkák sorát gyarapította kreációja. Az Hublot egyébként egyike volt az utolsó, családi vállalkozás formájában működő cégeknek az óraiparban, amely mindeközben az "egy termék" stratégiára épít.
A szabad kreativitásnak köszönhetően megőrzi image-ét, mialatt komplikációkkal és limitált példányszámú modellekkel bővíti termékkínálatát.
Az Hublot történetében 2008. április 24-én következett be nagy fordulópont, amikor is Carlo Crocco részesedését az LMHV-nek, a világvezető francia luxustermék konszernnek adta el. Az első, hölgyeknek szánt Hublot is 2008-ban készült el.
A 38 milliméteres Big Bang drágakövekkel díszített, kronográf nélküli modell.
Szintén ebben az évben jött ki egy másik nem kronográfos férfi modell, a vékonyabb Big Bang Fusion, mely jókora, 45 milliméteres átmérőjével tekintélyes darab - az azévi Baselwolrd-ön minden figyelem erre az órára irányult. 2009-re készült el az új Hublot épület - a növekvő termelés miatt ugyanis növekedett az alkalmazottak száma. Az óra-ékszer világán belül Jean-Claude Biver nagy tiszteletnek örvend, az utóbbi néhány évben folyamatosan gyűjtötte az elismeréseket.
A sport világához a futbalon keresztül kötődik erősen az Hublot - 2008 óta a Manchaster Unitied focicsapat hivatalos szponzora, a velük való együttműködés "gyümölcse" pedig a Red Devil Bang II, mely a MU vörös ördög logoját viseli a számlapon és a hátlapon.
Az Hublot volt az idei labdarúgó világbajnokság hivatalos időmérője, sőt, készült egy Diego Maradona kézjegyével ellátott modelljük is - így már érthető, miért is viselt a híres argentin egyszerre kettő (!) Hublot órát a csuklóin.
A modellek közti különbség nem a tok formájában, hanem méretében, anyagának kidolgozásában és a komplikációkban van. Sok féle kombinációja van a méreteknek és anyagoknak.
OSZD MEG másokkal is!
Ajánló
McLaren óra: Richard Mille zseniális modellje, csuklóra szánt ékszer
2020.02.06 07:58
Férfi karórák a jövőből? Nagyon különleges, páratlan szerkezetek
2020.03.09 09:16