A Bulova kacskaringós története: így vittek sikerre egy óragyárat mesteri tudással

A cég bizonyos tekintetben az úttörő marketing módszereinek iskolapéldája.

Azt is elmondjuk, hogy miért, és hogyan tört az élre szinte a semmiből a Bulova, mely ma már egy nagy és nemes márka a piacon.

A Bulovát eredetileg egy 23 éves fiatalembernek, Joseph Bulovának köszönhetjük, aki 1875-ben ékszerboltot nyitott New Yorkban.

Később innen nőtte ki magát napjainkban is jelentős hatású óramárkájává.

Rengeteg kiaknázatlan lehetőséget látott az óragyártásban, és mesterien űzte nem csak a marketinget, de az órákhoz is remekül értett.



1911-ben kezdett el komolyabban asztali és zsebórákat gyártani, ezek hihetetlenül sikeressé váltak, és rengeteget tudott eladni belőlük.

Így vált Bulova az 1920 –as évek közepére az iparág vezetőjévé. Ötlete nyomán, hogy teljes női és férfi kollekciókat alakított ki és vezetett be a karórák világában, megreformálta az óragyártást. A márka nagy hírnévre tett szert a folyamatos újításoknak és az órák nagyfokú pontosságának köszönhetően.

A cég úttörő marketing módszereinek iskolapéldája a sportok támogatása. 1927-ben Charles A. Lindbergh-nek, aki a márka legodaadóbb rajongóinak egyike volt, az Atlanti - óceán átrepülésének elismerése jeléül az óragyártó egy Bulova órát ajándékozott.

Ezt az órát Lone Eagle-nek nevezték el.

Az 1920-as évek vége felé Charles A. Lindbergh lett a márka arca és megjelent a Bulova reklámkampányaiban.

A Bulovának történelmi lábnyomai is voltak, mellyel beírta magát abba a bizonyos nagykönyvbe!



1969. július 20-án a Bulova leszállt a Holdra. Neil Armstrong és Buzz Aldrin a Nyugalom tengerében egy Accutron időmérőt helyezett el, hogy ellenőrízzék az adatátvitelt a Föld felé.
Ezzel a NASA űrprogramjának keretében 46 küldetés alkalmával is jó szolgálatot tett az Accutron időmérő mechanizmus.

Bulova nem csupán óraműveivel, de úttörő reklámkampányaival is új fejezeteket írt a médiatörténelembe:

Első rádiós reklámjában 1926-ban így emlékeztette a hallgatókat a márkára: a 8 órás hangjelzésnél "B-U-L-O-V-A. A Bulova figyeli az időt„.

Ezt a szlogent 1946-ra az év 365 napjának minden órájában sugározták, s így minden amerikai család otthonába eljutott.

Az óraipar első 1 millió dolláros reklámkampányát is Bulova folytatta 1931-ben. „Amerika Bulova időre jár„ - hirdette TV reklámjában 1941. július 1.-én egy jelentős Baseball mérkőzés alatt.



OSZD MEG másokkal is!