A TAG Heuer neve 1860-as alapítása óta kétségtelenül összeforrt a motorsporttal.
Olyan pilléreken nyugszik ez a kapcsolat, mint például az 1916-ban debütált Mikrograph, a világ első századmásodpercre pontos stopperórája, vagy az ominózus példány, a Monaco.
A TAG Heuer híres kronográfjai a legrangosabb sportrendezvények hivatalos mérőeszközeivé váltak, de a legszorosabb szál mégis a motorsportok irányába kapcsolta a márkát.
A Monaco modellt 1969-ben mutatták be, a név természetesen a Formula–1 Monacói Nagydíjára utal, és két variánssal lépett pályára:
A 1133B kódjelű a kék, illetve a 1133G kódjelű a szürke megfelelőjeként. Kapcsolódik a történethez egy nagy formátumú WSC (World Sportscar Championship) -autóversenyző is, Jo Siffert.
A hatvanas évek végén ő volt a Porsche-csapat első számú pilótája, ő inspirálta Steve McQueent az 1971-ben bemutatott Le Mans c. filmben. McQueen neve is szorosan összeforrt így a modellel.
A különleges formája és a filmben kifejezetten markánsra domborodó jelenléte miatt azonnal kultikussá vált a modell, a többszöri tulajdonosváltás (alapítás: 1860, majd 1985-ben a TAG Group megszerezte a többségi tulajdonrészt a Heuerben, onnantól lett a név:
TAG Heuer.
1996-ban bevezették a New York-i és svájci értéktőzsdére a céget, majd 1999-ben a luxusipari óriás, LVMH csoport vásárolta meg a cég közel 100%-át) után is az egyik legerősebb pillére a TAG Heuernek.
OSZD MEG másokkal is!
Ajánló
Ezek az órák egy mutatóval is pontosak, avagy egymutatós csodák
2020.01.13 07:55
278 millióba kerül, mi az? Putyin mértékletes és elegáns karórája
2019.12.31 08:04