Minden, amit tudni akartál a Rolexről: a legnagyobb óramárka izgalmas története
A Rolex igen népszerű, talán minden márka közül a legtöbbet is emlegetett. Emellett hihetetlenül kusza és izgalmas múltja van, több olyan mérföldköve volt, ami említésre méltó.
A negyvenes és hatvanas évek között alakult ki a gyártó arculata és egyben kollekciója, amit apróbb módosításokkal azóta is naprakész, időtálló formái tesznek jellegzetessé.
Fontos tudni, hogy annak idején mikor a kvarcórák megjelentek, ők könnyedén átvészelték, nem kopott a renoméjuk.
Szokták mondani, hogy:
"A Rolex belépő a luxus világába"
Vagyis minden valamit magára adó órakedvelőnek "illik" lennie egy Rolexnek a gyűjteményében, és ebben van igazság.
A Rolex mostanra valutává vált. Modelljeik a világon mindenhol ugyanannyit érnek, és rövid időn belül pénzzé lehet tenni. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy nincs más, ebben a szegmensben ennyire keresett márka.
Ezt pedig a Rolex kihasználja, és jól is sáfárkodik vele.
A múltban pedig tényleg nem volt könnyű dolgok, de szinte mindig voltak zseniális húzásaik.
Eredetileg 1905-ben alapították Hans Wilsdorf és Alferd Davis azt a céget, amiből később az egész megszületett.
A cég neve így kezdetekben Wilsdorf & Davis Ltd. volt
1808-ban Wilsdorfban jegyeztették be a Rolex márkanevet, és a svájci La Chaux-de-Fondsban, nyitották meg az első irodájukat.
A Rolex névről rengeteg különféle információk keringenek. Állítólag a Kodak névadójának elvét követték, egy egyszerű, rövid név volt a fejükben, így született meg a francia horlogerie exquise szópárból.
A Rolex több olyan mérföldkövet alkotott, melyek mind egyre nagyobbá és legendásabbá tették a márkát.
Chuck Yeager karján például 1847-ben átlépte a hangsebességet egy Rolex óramodell.
1953-ban pedig a Rolex Submariner borzolta a kedélyeket, ami 100 méteres mélységben is ellenállt a víznyomásnak.
Aztán ismét megugrották saját határaikat: 1960-ban levittek egy órát a Mariana árok mélyére, ami a Föld legmélyebb pontja.
Az óra sértetlen maradt, tökéletesen működött...
A negyvenes és hatvanas évek között alakult ki a gyártó arculata és egyben kollekciója, amit apróbb módosításokkal azóta is naprakész, időtálló formái tesznek jellegzetessé. Ha egymás mellé tesszük az aktuális modelleket és azok bármely elődjét, egyértelművé válik, hogy a Rolex nem kockáztat.
A régi bevált formák vannak új köntösbe bújtatva.
Persze ez nem azt jelenti, hogy nem fejlesztenek, nem lépnek vakmerő húzásokat, nem állnak elő új dolgokkal.
Csak ezt alaposan megfontolják, és próbálják mindig megtartani minden órájukon a klasszikus Rolex jegyeket, elvégre ezért imádják ezeket az órákat az emberek.
A Rolex népszerűsége töretlenebb, mint valaha.
Egyszerűen megkerülhetetlen szereplő az órák univerzumában, és ez így van rendjén.