Ez minden pilóta álma!
Khaki óra?
Elsőre talán sokan azt gondolnánk, hogy ez ma már nem divat, pláne ha még a nevében is benne van egy órának, de óriásit fogunk tévedni, ha szemügyre vesszük ezt a remek darabot.
A Hamilton Khaki X-Wind Auto Chrono Limited Edition egy igazi limitált kiadású - mint ahogyan azt a neve is mutatja - karóra, kifejezetten pilóták csuklójára szabva.
Az órát eredetileg korábbi formájában az amerikai hadsereg számára alkotta meg az óragyár 1910-ben.
A Hamilton ugyanis komoly repülős óramúlttal rendelkezik, közel 100 éve gyárt tehát pilóta órákat, ilyen-olyan stílusban és funkciókkal.
kevesen tudják de először a vasúti közlekedés számára készített jól használható órákat.
Csak később találtak egymásra az amerikai hadsereg képében, és kezdtek el katonai jellegű igényeket kiszolgálni.
A pilóták együtt repültek és fejlődtek a Hamilton brutálisan jó és pontos óráival.
A Hamilton órát választottak az első US Airmail légiposta repülőútjához, valamint az Északi Sarkra menet, illetve az első Hawaii-California repülőúthoz is, mi több, az első megállás nélküli keleti part - nyugati part, New York - San Francisco úthoz is. Mélyen gyökerezik tehát a Hamilton és a repülés közös múltja.
Az óra külseje mindig magával ragadja az embert, és bár pilótaként repülés közben nincs ideje az embernek nézegetni, mégis bámulatos részletességgel munkálták ki, szeme lőtt tartva az ergonómiát, és a kiváló olvashatóságot.
A fekete, bézs és acél ilyen kombinációja úgy ütős, hogy közben nem tűnik úgy, mintha túlságosan próbálkozna – gyönyörű részlet a számlap peremén végigfutó homokszínű, háromszögben véget érő sáv, a kronográf segédszámlapok apró, bézs indexei, valamint a műhorizont által ihletett futó másodperc segédszámlapjának elemei.
A fekete-fehér kontrasztja, valamint a mutatók hegyes végei is a leolvashatóságot hivatottak javítani az egyébként zsúfolt számlapon – van itt 30-perces és 12-órás kronográf összesítő, nap és dátum ablak, illetve központi kronográf másodpercek.
Egy kifejezetten összetett megjelenésű, de mégis elegáns óráról van szó, ami jól adagolja a rajta található vizuális elemeket és azok kellő súllyal vannak ott, ahol helyet kaptak.
Még a három korona és a két gomb sem annyira kiugró, hogy zavaró legyen.
Mivel azonban mégis egy luxusóráról van szó, így a lünetta, gombok, és koronák pereme kaptak egy vékony polírozott peremet
A rengeteg funkció befogadásához viszont 45 milliméteres acél tokra volt szükség, ami nagy, még akkor is, ha a fülek szépen íveltek és nem hogy nem játszanak rá a buflák megjelenésre, de még kicsit karcsúsítanak is a tok frontális és profil megjelenéséhez.
Az óra remek megkoronázása a több mint 100 éves múltra visszatekintő "pilótás múltnak".
Ajánló
5 ízig-vérig skeleton óra, amik semmit sem rejt el előlünk
2020.01.27 07:57
Montoya, az óragyűjtő: ki hitte volna, nem igaz?
2020.02.23 11:57