A rendkívül hosszú, szinte megjegyezhetetlen nevet kapó MB&F Horological Machine No. 9 ‘HM9’ Flow egy igazi órakülönlegesség, olyan, ami ha ránézünk, leginkább azt mondanánk rá, hogy talán a jövőből érkezhetett hozzánk.
És talán így is van...
Sokan mondják ugyanis, hogy az elkövetkező 5-10 évben a luxus férfi és női karórák designja látványos változásokon fog átesni.
megmaradnak persze a klasszikus régi vágású látványt kölcsönző időtálló darabok, de egyre több furcsa formatervezettségű, ehhez hasonló órával találkozhatunk majd.
Ez egy igaz "időmérő gépezet", már első ránézésre is látszik, hogy komoly darabról van szó.
Az óra ára is jelzi a minőségét és azt, hogy mennyire összetett: az óra ugyanis 51 millió forintba is kerülhet!
Sokak számára nem csak az ára, hanem a külseje és megoldásai miatt is igazi kultúrsokk ez az óra.
Eleve nincs is óra alakja, és inkább néz ki úgy, mint egy kis kukker, mint bármi más. A megoldások egyediek, a vonalvezetés szokatlan, de mégis van benne valami báj, ami megfogja az embert.
Az A-10-es vadászrepülőgép hajtóműveiről formázott HM4 épp annyira nem volt az átlagos órahordhatósági komfort sarokköve, mint a diszkrét óradizájnnak... De amint kézre vette az ember, a drabális vastagságot leszámítva úgy súlya, mint kényelme kiemelkedő volt.
A tokot titánból és zafírból formázták meg, 47 milliméter széles, 23mm vastag és 57mm elejétől a végéig. A fülek azonban – zseniális dizájn! – a tok alatt, egymáshoz sokkal közelebb kerültek, így vékonyabb csuklón is kényelmesebben hordható az óra.
Az óra profilnézetéből kiderül, egyértelműen egy letűnt kor autó-műremekeinek formaterve: a lekerekített két oldalsó-hátsó ív mint az autók hátsó kerékívei, az előre meredő számlap és annak felső takaróeleme mint egy műszerfal...
A felülről, zafír kristályon keresztül megtekinthető szerkezet pedig mintha csak a motorháztetőkön manapság divatos ablakokat vagy megnyitásokat imitálná.
A leolvashatósággal kapcsolatban: a HM9 két számlappal is rendelkezik, két változatban. Az egyik a régi autók műszerfalára hasonlít, míg a másik a pilótaórákéra hajaz.
A kettő nem üti egymást, kifejezetten jól mutatnak mindkét változatnál.
Az óra maga 45 órás járástartalékkal rendelkezik, és 2,5Hz frekvenciák "üzemel".
Az egyed formatervezésű tok az azonban, ami leginkább megragadja szinte elsőre a figyelmet. Egy biztos: tényleg nem szokványos, látványos, és hamar bele lehet szeretni.
Az óra belseje pedig legalább annyira innovatív és minőségi, mint a külső.
Ez pedig bárki számára egy igazi kompromisszum mentes csuklón viselhető "ékszert" ad...
OSZD MEG másokkal is!
Ajánló
Montoya, az óragyűjtő: ki hitte volna, nem igaz?
2020.02.23 11:57
Így látja a Grand Seiko Vivaldi 4 évszakát: zseniális kollekció
2020.04.23 07:24
Cartier Tank: egy ízig-vérig öltönyóra, markáns személyiségeknek
2020.01.22 07:55